KIP csúcs
Feltöltve: 2016. május 12. 00:00 | Feltöltő: Admin
KIP csúcs
- 2016. május 12-én a KIP programot alkalmazó iskolák részvételével a Magyar Tudományos Akadémián konferencia volt, melyen iskolánkból 2 fő vett részt.
Az Egyesült Államok iskoláiban bevezetett Comlex Instruction módszer olyan heterogén tanulói összetétet feltételező eljárás, amely eredményesen alkalmazható minden tanuló iskolai sikerességének megalapozásához. A csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszert 20 éves kutatómunka eredményeként a Stanford Egyetem fejlesztette ki E. Cohen és prof. Rachel Lotan vezetésével. A módszer célja, hogy minden gyerek tudásszintje emelkedjen, és része legyen sikerélményben az osztálymunka során. Magyarországon a programot a hejőkeresztúri iskola adaptálta és vezette be elsőként Komplex Instukciós Program néven 2001-ben. Iskolánkban már 5 éve alkalmazzuk ezt a programot.
- 2016. május 12-én a KIP programot alkalmazó iskolák részvételével a Magyar Tudományos Akadémián konferencia volt, melyen iskolánkból 2 fő vett részt.
Program:
Megnyitó
Előadó: Rachel Lotan (Stanford University); K Nagy Emese (KIP Központ)
A találkozó jelentőségét Halász Gábor az ELTE rektora méltatta
Könyvbemutató:
Cohen, E. G. – Lotan, R. A. (2014): Csoportmunka-tervezés K. Nagy, E. (2015): KIP I-II.
Előadó: Gyarmathy Éva (ELTE), Horváth Zita (Miskolci Egyetem)
Méltányosság az osztályteremben
Előadó: Rachel Lotan (Stanford University)
KIP hálózat bemutatása
A pedagógusok pár percben elmondták véleményüket, tapasztalatukat a módszerről.
Egymástól tanulunk
Előzetesen minden résztvevő felkészült a saját iskolájában folyó munka bemutatására.
Mi olyan tablót készítettünk, amelyen szerepelt iskolánk rövid bemutatása, rövid és hosszú távú céljaink, sikereink, büszkeségeink és tanulóink véleménye a KIP-es órákról.
Csoportmunkában megvitattuk a módszer erősségeit, ötleteket gyűjtöttünk, tapasztalatokat cseréltünk.
Örülünk, hogy részt vehettünk ezen a csúcstalálkozón. Pozitív tapasztalatainkat átadjuk kollégáinknak, hogy minél jobban tudjuk ezeket a tanítási órákon hasznosítani.
Bontóné Varga Zita
Németh Gyuláné